Stefan Erikson

tisdag 27 januari 2009

Människor får jobb även i lågkonjunktur

På tåget hem från Stockholm idag hörde jag ytterligare en glad vardagshistoria. En kille som fått jobb!

Han sade att nästan alla inom hans utbildning hade fått jobb redan innan de var klara med utbildningen. "Arbetsgivarna jagar folk"

Sådant är roligt att höra!

För någon vecka sedan hörde jag två universitetsstudenter prata med varandra på tåget.
"Jag har precis fått jobb!"
"Grattis!"

Då blev jag också glad!

När en färsk undersökning visade att branschen för hushållsnära tjänster väntas växa med 60 % och 4000 personer väntas få jobb inom branschen bara i år, då blev jag mycket glad!

Så visst finns det anledning att se ljuspunkterna i tider av finanskris och lågkonjunktur. Det är ju bara genom att satsa framåt som vi kan ta oss ur lågkonjunkturen.

Men det verkar inte socialdemokraterna förstå. Dom vill bara höja skatter och göra det lättare och mer lönsamt att vara sjukskriven, förtidspensionär och arbetslös.

Jag betackar mig för denna inhumana syn på mänskligheten!

Vad är det för "rättvisa" som socialdemokraterna påstår sig stå för? Är det rättvisa att ställa folk utanför?

Nej, så ska det inte vara. Minns repliken från Dirty dancing:
"Nobody puts Baby in the corner!"

Inga kommentarer: