Stefan Erikson

torsdag 8 januari 2009

Allt fler upptäcker socialdemokraternas...


...sanna jag



"Som fd medlem, efter ett nästan 40-årigt medlemsskap i det socialdemokratiska partiet, känns det mer än smärtsamt att bevittna partiets totala ideologiska sönderfall. "

och tillägger:

"Jag är ingen anhängare av alliansen men en sak måste man ge dem rätt i. Den följer en ideologisk linje som präglas av högerns grundvärderingar. Socialdemokraterna har däremot ingen ideologi, inga visioner, inget program utan anpassar sig till såväl delar av alliansens politik men framförallt till EUs nyliberala marknadsekonomi där människan ständigt är förloraren. Med andra ord har partiet lämnat alla de värderingar och ideér som skulle kunna vara en garant för ett gott samhälle."

Olle Ljungbeck kanske inte ännu har tänkt rösta på alliansen, det kanske kommer. Men ovanstående vittnesskildring visar på att han faktiskt verkar efterlysa något bättre än den söndrade socialdemokratin. Jag hoppas Olle Ljungbeck kommer upptäcka att han fått det bättre sedan maktskiftet 2006 och att han ser fördelarna med att återvälja moderaterna tillsammans med de övriga alliansvännerna i nästa riksdagsval.

* * * * *

Jag möter varje vecka människor som berömmer alliansen för olika saker. Dom kanske inte är 100 % nöjda med allt, vissa beslut upplevs som hårda även om de är nödvändiga, men på det hela taget så upplever allt fler att det faktiskt börjat hända saker i Sverige.

Innan jul hade jag ett samtal med en kvinna som sade:

"Jag har jobbat i det offentliga hela mitt liv. Jag har blivit omhändertagen i socialdemokraternas Sverige. Jag har inte behövt tänka själv. Jag har inte behövt säga vad jag tycker. Men det måste bli ändring nu. Jag vill kunna bli hörd och sedd och få min frihet att kunna påverka och bestämma mer över mitt liv och över det arbete jag gör. Därför har jag nu blivit medlem i moderaterna."

Om knappt två år har du möjligheten att kunna lägga din röst för att återvälja alliansregeringen. Det finns mer att göra och Sverige kan bli ännu bättre. För alla.

Inga kommentarer: