Stefan Erikson

tisdag 24 augusti 2010

Lyckad debatt i Sålla kvarn med Carlsson och Abrahamsson


Gunilla och Maria förbereder sig inför debatten.


Vidar Andersson från Folkbladet var på plats.


Liksom år 2006 var det fullsatt i Sålla kvarn. Det ser annorlunda ut mot när jag och min pappa var här när jag var liten och lämnade säd som de malde till mjöl åt oss. Då var även den gamla sågen i bruk.


Gunilla Carlsson (M), Alexander Gabelic (S), Maria Abrahamsson (M), Eva Lind (S) och moderator Rolf Erichs.


Det "Blå laget"!


Marianne Löfgren (S) och Agneta Lantz (M) representerade föreningarna som gjorde hästjobbet för att anordna den mycket trevliga debatten.

Foto: Stefan Erikson

För fyra år sedan anordnade Moderaterna och Socialdemokraterna en väldigt välbesökt och bra debatt i Sålla kvarn, en kvart utanför Linköping. Så skedde även i år och biståndsminister Gunilla Carlsson (M) och f.d. ledarskribenten på SvD, Maria Abrahamsson (M) mötte riksdagsledamoten Alexander Gabelic (S) och Eva Lind (S) som är kommunpolitiker i Linköping.

Skatterna och jobben var en av de heta frågorna, liksom välfärden och infrastruktursatsningarna.
Men, vilket lag vann..? Ja, båda lagen gjorde bra ifrån sig tycker jag men nog tycker jag att Blå laget hade en tydligare vision för framtiden. Ehumm... känner mig lite partisk - men så var det nog =)

Inga kommentarer: