Stefan Erikson

onsdag 17 februari 2010

Maria Abrahamsson sparkade igång valrörelsen i Linköping


Maria Abrahamsson talar på Nationernas hus i Linköping. Foto: Johan Fessé

Maria Abrahamsson (M), riksdagskandidat och fd politisk redaktör på Svenska Dagbladet, årsmötestalade vid det gemensamma årsmötet för de moderata föreningarna i Innerstaden, Landeryd, Berga-Johannelund, Valkebo och Kärna. Ett 70-tal människor var med och lyssnade på när Maria berättade om hur hon kom att börja att jobba som talskrivare hos Gun Hellsvik, sedemera blev ledarskribent på SvD och nu tagit steget till att kandidera för Stockholms stad till riksdagen.

Alla jag talade med var mycket glada över att Maria hade möjligheten att på det här sättet sparka igång valrörelsen 2010 i Linköping och intresset var stort att lyssna till hennes åsikter om ett bättre rättsväsende m.m.

Vid årsmötet för Landerydsföreningen fick jag förtroendet att ännu ett år vara ordförande i styrelsen och jag har med mig en bra mix av styrelsemedlemmar som jag vet kommer kämpa på hårt för att vi ska nå en valseger i september. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: