Stefan Erikson

torsdag 28 januari 2010

Välkommen Felicia! Nu laddar vi östgötar upp inför valrörelsen!


Att vara politisk sekreterare i riksdagen för Finn Bengtsson (M) är mycket roligt och givande. Som östgöte kan man inte annat än vara stolt över alla våra duktiga ledamöter från länet. Särskilt kul är det att Finn bor i min egen hemstad Linköping. Men värt att notera är att han verkligen med själ och hjärta jobbar för hela länet – och landet.

Tyvärr så kommer Finn och jag inte arbeta tillsammans i formen ”ledamot och politisk sekreterare” nu framöver, då jag fått möjligheten och äran att träda in som politisk sekreterare hos en annan av våra duktiga företrädare – Anna Kinberg Batra (M) – som är ordförande i riksdagens EU-nämnd. Det var redan under slutet av det svenska ordförandeskapet i EU som vi fick möjligheten att jobba ihop och kommer nu att fortsätta att göra det framöver.

Men Finn Bengtsson blir ingalunda ställd på bar backe. Jag, liksom min företrädare Josefin Leone (f d Josefin Stigh) som nu är politisk sekreterare i landstinget i Östergötland, är från Linköping och därför är det mycket roligt att välkomna ytterligare en Linköpingsbo, Felicia Roel, som ny politisk sekreterare hos Finn Bengtsson. Den, av någon underlig anledning, uppkomna ”traditionen” med en god närvaro av östgötar i riksdagen och i regeringen lever därför glädjande vidare.

Felicia har studerat statsvetenskap och nu senast praktiserat på Svenskt Näringsliv i Linköping. Hon är också ideellt engagerad inom Linköpings kvinnojour. Jag hoppas och tror att detta kommer bli jättebra med ytterligare en länk mellan länet och rikspolitiken.

Inga kommentarer: